Engelli Özürlü Raporuyla Alınan Arabanın Satışı Nasıl Olur?

Engelli raporu ile alınmış aracın satışı

Engelli raporu kullanılarak satın alınmış bir aracın satışı sırasında uyulması gereken bazı kurallar bulunmaktadır. Engelli şahıslara kolaylık sağlanması amacıyla düzenlenmiş olan bu raporlara ilişkin satış ve tescil işlemleri, 4 farklı prosesin izlenmesi halinde meydana gelmektedir.

İçindekiler

  • Engelli Raporu ile Alınmış Bir Aracın, Başka Bir Engelli Şahsa Satılması
  • Engelli Raporu ile Alınmış Bir Aracın, Engelsiz Bir Kişiye Satılması
  • Engelli Raporu İle Alınmış Bir Aracın, Diplomatik Kurum veya Şahıslara Satılması
  • Engelli Raporu İle Alınmış Bir Aracın, Yabancı Uyruklu Bir Kişiye veya Şirkete Satılması
  • Engelli Raporu İle Satın Alınmış Araçların Satım Süreci
  • Engelli Kişinin Vefatı Sonrası Araç Satımı Nasıl Gerçekleşir?

Engelli Raporu ile Alınmış Bir Aracın, Başka Bir Engelli Şahsa Satılması

Öncelikle satış ve tescil işlemleri noterlerde gerçekleştirilmesi sebebiyle tescile ilişkin bir belge düzenlenmesi gerekmektedir.  Düzenlenecek olan bu belge geçicidir. İlgili aracın satış tescili belge ücreti noter tarafından alınır ve araç satımı esnasında kullanılan tescil belgesi noter tarafından iptal edilerek arşive eklenir.

Tescil işlemlerinin sona ermesinin ardından aracı satın alacak olan engelli vatandaş, araçta herhangi bir değişiklik veya tadilat yapmayı düşünüyorsa tadilat projesi hazırlanmalıdır. Satışı yapılacak olan araç bu aşamaları geçmesinin ardından aracı satın alan şahsın ikamet ettiği bölgede bulunan trafik tescil kuruluşuna başvuru yapılır. Tüm bu işlemlerin ardından araç tescil belgesi oluşturulur.

Engelli Raporu ile Alınmış Bir Aracın, Engelsiz Bir Kişiye Satılması

Engelli raporu kullanılarak ÖTV ve KDV indirimlerinden faydalanıp satın alınmış bir aracın, engelsiz bir bireye satılması işlemleri yine engelli bir bireye satılması işlemleri ile aynıdır. Sadece işlemlerin sonunda araç plakasında bulunan engelli işareti kaldırılmaktadır.

Engelli Raporu İle Alınmış Bir Aracın, Diplomatik Kurum veya Şahıslara Satılması

Engelli raporu ile satın alınmış bir araç, diplomatik kurum veya şahıslara satılmak istenildiğinde tescil ve noter işlemleri diğer satış işlemlerindeki aşamalardan oluşur. Ancak noter tarafından alınan satış tescil belgesi ücreti yanında motorlu araç trafik belge ücreti de noterce talep edilir.

İzlenecek normal prosedürlere ilaveten Dışişleri Bakanlığı’ndan takrir belgesi de alınır ve trafik tescil kuruluşuna ibraz edilir. Satılacak araç bu belge ile tescil edilir. Gerekli muayene ve tadilat işlemleri için de gerekli belgeler oluşturulur. Son olarak da aracın plaka işlemleri, ilgili trafik tescil kurumu tarafından düzenlenir.

Engelli Raporu İle Alınmış Bir Aracın, Yabancı Uyruklu Bir Kişiye veya Şirkete Satılması

Engelli raporu kullanılarak satın alınmış bir aracın yabancı bir kişiye satışı sırasında izlenecek olan yol, aracın normal bir şahsa satışı sırasında izlenecek olan yol ile aynıdır. Harici olarak aracın bir şirkete veya kuruluşa ait olduğunu belirtmek adına plakalarda ilgili trafik tescil kurumu tarafından düzenleme yapılabilir.

Engelli Raporu İle Satın Alınmış Araçların Satım Süreci

Engelli raporu ile satın alınmış araçlar Bakanlar Kurulu tarafından düzenlenmiş belirli yasalar çerçevesinde satılabilmektedir.  Uygulanacak olan prosedürlerin haricinde aracın satılabilme şartlarından bir tanesi de aracın trafiğe çıkış tarihinden itibaren geçen süredir.

Engelli raporu ile satın alınmış bir aracın başka bir engelli vatandaşa satılabilmesi için aracın üretim yılı üzerinden 3 sene geçmesi gerekiyordu. Ancak son yapılan düzenleme ile bu şart kaldırıldı ve engelli raporu ile alınmış bir araç artık herhangi bir süre sınırlaması olmaksızın başka bir engelli vatandaşa satılabilmektedir. Fakat unutulmamalı ki; yapılan son değişiklik sadece engelli vatandaşlara satışı kapsamaktadır.

Özürlü raporu ile satın alınmış araçların normal şahıslara satışında ise yukarıda anlatmış olduğumuz işlemler uygulanmaktadır. Buna göre engelli araçlarının normal vatandaşlara satılabilmesi için aracın trafiğe çıkış tarihi üzerinden 10 sene geçmesi gerekir. Bu 10 sene içerisinde aracın satımı, devri veya hibesi yapılamaz. Ancak aracın gümrük vergisinin ödenmesi durumunda engelli araçları, normal bir vatandaşa satılabilir.

Engelli Kişinin Vefatı Sonrası Araç Satımı Nasıl Gerçekleşir?

Engelli raporu ile KDV ve ÖTV indirimlerinden faydalanarak araç satın almış bireyin vefatı durumunda aracın satılabilmesi veya devredilebilmesi için aracın trafiğe çıkış tarihinden itibaren 5 senelik bir sürenin geçmesi gerekmektedir. Aracın bu süre içerisinde satılabilmesi için gümrük vergilerinin ödenmesi zorunludur.

Engelli Raporu İle Nasıl Araç Satın Alınır?

Araç Alırken Özürlü İndirimi Nasıl Hesaplanır?


DİĞER ENGELLİ HABERLERİNİ ÖNCE SİZE GÖNDERELİM!

İskur.web.tr, engelli konusunda tüm yeni haberleri ve duyuruları çok yakından anlık olarak takip etmektedir ve bu bildiriler ilk olarak bu sitede yayınlanmaktadır. Bu nedenle iskur.web.tr’un yayınladığı haberleri takip etmeniz ve hızlı adım atmanız yararınıza olacaktır. İskur.web.tr’dan yapılan engelli duyurularını ve haberlerini en önce siz almak istiyorsanız aşağıdaki kanallardan bize abone olabilirsiniz.

FACEBOOK SAYFAMIZI BEĞEN TWITTER SAYFAMIZI BEĞEN E-BÜLTENE ABONE OL
Duyuru: Kamu ve Özel Sektör İş İlanlarını Sosyal Medyadan Takip Etmek İçin Tıklayınız.

Yorum ekle