Müteahhitlik belgesi nedir, nasıl ve nereden alınır?

Müteahhitlik belgesi; müteahhit olarak görev yapmak isteyen kişilerin sahip olması gereken bir belgedir. 2012 yılında yayınlanan yönetmelikte yapı ruhsatına sahip tüm yapıların bir müteahhide sahip olması ve müteahhitlerin de yapı müteahhidi yetki belgesi numarasına sahip olması gerektiği net bir şekilde belirtilmiştir.

İçindekiler

  •  Müteahhitlik belgesini kimler alabilir?
  • Müteahhitlik belgesi nasıl alınır?
  • Müteahhitlik belgesi nereden alınır?
  • Geçici müteahhitlik belgesi nedir?
  • Geçici müteahhitlik belgesi ne işe yarar?
  • Geçici müteahhitlik belgesi nasıl alınır?

 Müteahhitlik belgesini kimler alabilir?

Müteahhitlik belgesi şahsi kişiler tarafından ya da tüzel olarak kurumlar tarafından alınabilir.

Müteahhitlik belgesi nasıl alınır?

Yapı müteahhitliği yetki belgesi numarası alınabilmesi için;

  • İl müdürlüklerine başvuru yapılması gerekmektedir. İnternet üzerinden yapılan başvurular da kabul görmektedir.
  • Dilekçe,
  • Yapı müteahhidi yetki belgesi başvuru formu,
  • Kayıtlı olunan ticari ya da sanayi odadan müracaat yılına ait oda sicil kaydı,
  • Vergi levhası fotokopisi
  • Gerekli paranın yatırıldığına dair dekontla birlikte başvuruların yapılması gerekmektedir.

Müteahhitlik belgesi nereden alınır?

Müteahhitlik belgesi il Müdürlükleri tarafından isteyen kişilere verilmektedir. Bu süreç içinde sizin belgeyi almanıza engel bir durumun olup olmadığı da incelenir.

Geçici müteahhitlik belgesi nedir?

Geçici müteahhitlik belgesi; toplam inşaat alanı 500 metre kareyi geçmeyen ve daha önce müteahhitlik yapmamış sadece bir yapı için başvuran kişilere verilen yetki numarasını taşıyan belgedir. Bu belgeyi alabilmek için en temel kural sadece bir yapı için başvuru gerçekleştirdiğinizi belirtmenizdir.

Geçici müteahhitlik belgesi ne işe yarar?

Geçici müteahhitlik belgesi; 5 yıl gibi geçici bir süreliğine ve yalnızca bir yapı üzerinde yetki sahibi olmayı sağlar.

Geçici müteahhitlik belgesi nasıl alınır?

Geçici müteahhitlik belgesi de aynı şekilde il müdürlüğüne başvuru yapılarak alınır.

  • İkametgah,
  • Genel tapu kaydı,
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi,
  • Belediye onaylı proje ve belge ücretinin dekontuyla başvuru yapılmalıdır.

Çıktı şeklinde bir doküman verilmeyebilir İnternet sisteminden sorgulanmaktadır. Bu yazımızda müteahhitlik belgesi hakkında detaylı bilgiler verdik. Konu hakkında soru, sorun ya da görüşlerinizi yorum bölümümüzden dile getirebilirsiniz.


DİĞER MÜTEAHHİTLİK BELGESİ HABERLERİNİ ÖNCE SİZE GÖNDERELİM!

İskur.web.tr, müteahhitlik belgesi konusunda tüm yeni haberleri ve duyuruları çok yakından anlık olarak takip etmektedir ve bu bildiriler ilk olarak bu sitede yayınlanmaktadır. Bu nedenle iskur.web.tr’un yayınladığı haberleri takip etmeniz ve hızlı adım atmanız yararınıza olacaktır. İskur.web.tr’dan yapılan müteahhitlik belgesi duyurularını ve haberlerini en önce siz almak istiyorsanız aşağıdaki kanallardan bize abone olabilirsiniz.

FACEBOOK SAYFAMIZI BEĞEN TWITTER SAYFAMIZI BEĞEN E-BÜLTENE ABONE OL
Duyuru: Kamu ve Özel Sektör İş İlanlarını Sosyal Medyadan Takip Etmek İçin Tıklayınız.

Yorum ekle