E-Devlet Nedir?

E-devlet elektronik ortamda sunulan kamu hizmetlerinin tek bir çatı altında toplanmasıyla oluşturulmuş sistemin ismidir. E-devlet sisteminin hayata geçirilmesindeki amaç neredeyse bütün devlet hizmetlerinin vatandaşa hızlı ve güvenilir bir şekilde en kolay yoldan ulaştırılmasıdır. E-devlet kapısı ( www.turkiye.gov.tr ) 2008 yılında hayata geçirilmiştir. Klasik devlet yapısının yerini almaya başlayan e-devlet sistemi ile her birey bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan sistemler ile devlet kurumlarınca sunulan hizmetlere kolayca erişim sağlamaktadır.

İçindekiler

  • E-DEVLET’İN GETİRDİĞİ KOLAYLIKLAR NELERDİR?
  • E-DEVLET ÜZERİNDEN HANGİ İŞLEMLER GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR?
  • E-DEVLET GİRİŞİ NEDİR? E-DEVLET SİSTEMİNE ONLİNE GİRİŞ NASIL YAPILIR?
  • E-DEVLET ÜCRETLİ Mİ?

E-DEVLET’İN GETİRDİĞİ KOLAYLIKLAR NELERDİR?

Elektronik ortamda faydalanabildiğimiz kamu hizmetleri aynı çatı altında toplanarak vatandaşa oldukça büyük bir kolaylık sağlandı. E-devlet sistemine tek bir kimlik doğrulaması ile ulaşılabilmektedir. İkinci bir kimlik doğrulamasına gerek kalmaksızın kamu kurumlarında gerçekleştirebildiğimiz birçok işlemi kolaylıkla elektronik ortamda gerçekleştirebiliyoruz. E-devlet sistemi hayata geçirilmeden önce devlet dairelerinde uzun kuyruklar beklenerek gerçekleştirilebilinen birçok işlem artık elektronik ortamda birkaç dakika içerisinde gerçekleştiriliyor. Bu zaman ve maddi açıdan büyük tasarruf anlamına geliyor.

E-DEVLET ÜZERİNDEN HANGİ İŞLEMLER GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR?

E-Devlet kapısı üzerinden tüm askerlik, sosyal güvenlik, eğitim, iş, aile, trafik ve diğer yasal işlemler hakkındaki konulara erişim sağlayarak bilgi edinebilirsiniz. Örneğin ssk hizmet dökümü sorgulama, askerlik sorgulama, trafik cezası sorgulama, Bimer başvuru sorgulama, SSk emeklilik yaşı hesaplama, araç sorgulama, bağ-kur sorgulama, aile hekimi sorgulama gibi işlemler kolaylıkla e-devlet kapısı üzerinden gerçekleştirilebilir.

E-DEVLET GİRİŞİ NEDİR? E-DEVLET SİSTEMİNE ONLİNE GİRİŞ NASIL YAPILIR?

E-Devlet sistemine giriş yapabilmeniz için herhangi bir PTT şubesine giderek sözleşme imzalamanız ya da belirtilen hizmet ücretini ödeyerek e-devlet şifresi almanız gerekmektedir. Şayet e-devlet şifrenizi unutursanız yeniden alabilirsiniz. E-Devlet şifresi almak için kişinin kendisi PTT şubesine başvuruda bulunmalı ve yanında nüfus cüzdanı olmalıdır. E-devlet kapısı engelli vatandaşlarımız da düşünülerek tasarlanmış ve modifiye edilmiştir.
Bir başka yazımızda E-Devlet şifresi nedir ve e-devlet şifresi nasıl alınır detaylı olarak anlattık. E-devlet şifresi hakkında bu makalemizden de detaylı bilgi elde edebilirsiniz.

E-DEVLET ÜCRETLİ Mİ?

E-Devlet şifresi almak için PTT şubesine gittiğinizde sizden 2 TL ücret talep edilmektedir. Şayet şifrenizi unutursanız 4 TL gibi bir ek masraf daha karşınıza çıkar. Ancak bunun dışında şayet sistemde daha önce belirtilmemiş ise sizden herhangi bir e-devlet işlemi için ücret talep edilmez.
Bu yazımızda e-devlet nedir, e-devlet ne işe yarar, e-devlet hakkında bilgi, e-devlet hizmetleri, e-devlet girişi, e-devlet kapısı hakkında bilgiler sunduk. Eğer yazımızı faydalı bulduysanız beğen butonlarına basabilir, aklınıza atakılan soruları yorum olarak aşağıdaki bölümden dile getirebilirsiniz.


DİĞER E-DEVLET HABERLERİNİ ÖNCE SİZE GÖNDERELİM!

İskur.web.tr, e-devlet konusunda tüm yeni haberleri ve duyuruları çok yakından anlık olarak takip etmektedir ve bu bildiriler ilk olarak bu sitede yayınlanmaktadır. Bu nedenle iskur.web.tr’un yayınladığı haberleri takip etmeniz ve hızlı adım atmanız yararınıza olacaktır. İskur.web.tr’dan yapılan e-devlet duyurularını ve haberlerini en önce siz almak istiyorsanız aşağıdaki kanallardan bize abone olabilirsiniz.

FACEBOOK SAYFAMIZI BEĞEN TWITTER SAYFAMIZI BEĞEN E-BÜLTENE ABONE OL
Duyuru: Kamu ve Özel Sektör İş İlanlarını Sosyal Medyadan Takip Etmek İçin Tıklayınız.

Yorum ekle