Tembel çalışanların 6 özelliği

İş ortamında bir çalışanın tembel olduğunu ortaya koyacak 6 özelliği bulunuyor. Eğer bu özelliklerden birkaçına birden sahip olduğunuzu düşünüyorsanız hem iş yapış hem de düşünce şeklinizi değiştirmenizde yarar var.

Tecrübeli bir yönetici bir çalışanın tembel olup olmadığını birçok yönden anlayabilir. Ancak tembel çalışanların öyle spesifik özellikleri vardır ki hemen herkes ufak bir gözlemle bile kimin başarılı olduğunu kimin tembel olduğunu saptayabilir.
İşte neredeyse tüm ofislerde bulunan, iş hayatının ayrılmaz parçalarından biri olan tembel çalışanların 6 özelliği:
Şikayet etmek
Şikayet etmek, her zaman üretmekten daha kolaydır. Eğer bir çalışan işiyle alakalı herhangi bir konuda çözüm üretmek ve o işi yapmak yerine sürekli olarak şikayet ediyorsa ya değişiklik yapmayı ya da yeni bir şeyler öğrenmeyi istemiyor olabilir. Tembel insanlar şikayet ederken, çalışan insanlar şikayet etmek yerine o işin gerekliliklerini yerine getirir.
Bahaneler üretmek
Şikayet etmek gibi, mazeret üretmek de üretken olmayan çalışanlarda görülen davranışlar arasında yer alır. İş hayatında elbette bazen işler elde olmayan nedenlerden dolayı yavaşlayabilir. Fakat bir çalışanın sürekli olarak meşgul olduğu şeyle ilgili bahaneler üretmesi ve işlerini tamamlamaması bir sorun olduğu anlamına gelir.
Ertelemek
Çalışanlar zaman zaman herhangi bir nedenden dolayı yapmaları gereken işleri erteler. Ancak bir işi yaparken sürekli olarak bahaneler üretiliyorsa ve yapılması gereken işler sürekli olarak erteleniyorsa burada bir sıkıntı var demektir.

Önemser gibi görünmek
Önemser gibi görünmek, iş yerinde genel müdür yahut üst düzey diğer yöneticilerin bulunduğu sırada yapılan bir çalışan eylemidir. Tembel çalışanlar önemsedikleri kişi iş yerinde bulunduğu süreç içerisinde “işler kontrolüm altında”, “her şeyle ilgileniyorum” imajını yaratmak için önemser gibi görünme eyleminde bulunur.
Motivasyon eksikliği
Bazen çalışanların tembelliklerinin nedeni, yeteneklerinin olmamasından değil motivasyon eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir. Yaşadığı herhangi bir problem nedeniyle işe olan ilgisi ve iş yerine olan bağlılığı azalan çalışanlar, işleriyle ilgili olarak yapacağı yeni bir şey kalmadığına inanmaya başladığında işleri ertelemeye ve boşlamaya başlar.
Kişisel reklamını yapamıyorsa…
Bazı çalışanlarsa aslında yetenekli ve sorumluluk sahibi olmalarına ve iş yapmaktan kaçmamalarına rağmen ne kadar üretken olurlarsa olsunlar kendilerini gösteremez. Kişisel reklamını iyi yapamayan, kendi kişisel markasını iyi oluşturamayan çalışanlar ne kadar uğraşırlarsa uğraşsınlar başarılarını ortaya koyamadıkları için de bir süre sonra şikayetçiler ordusundaki yerlerini alır.
 

 

 

 

 

Kaynak: Link

Duyuru: Kamu ve Özel Sektör İş İlanlarını Sosyal Medyadan Takip Etmek İçin Tıklayınız.

Yorum ekle