Elektrik aboneliği nasıl yapılır, açılır?

İçindekiler

  • Elektrik Aboneliği Almak İçin Kimler Başvuru Yapabilir?
  • Elektrik Aboneliği İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Elektrik Aboneliği Almak İçin Kimler Başvuru Yapabilir?

Elektrik aboneliği, elektriği kapalı olan yerlerde elektrik açmanıza yarayan bir işlemdir. Ev sahipleri ya da kirada kalan bireyler yeni evlere taşındıkları zaman bu işlemi gerçekleştirmek zorundadırlar. Elektrik aboneliği ile elektriğiniz şebeke sistemine bağlanarak elektriğiniz açılır ve fatura için sayaçlar çalışmaya başlamaktadır. Şayet kendi adınıza değil de başkasının ismine abonelik işlemleri yapacaksanız bundan önce noter onaylı vekaletnameye ihtiyacınız vardır. Abone olurken bağlama ücreti ile beraber abone ücreti alınarak işleminiz gerçekleştirilir.

Elektrik Aboneliği İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Elektrik aboneliği yapmak isteyen bireyler, kurum ve kuruluşlardan çeşitli evraklar istenmektedir. Bu evraklar, elektrik abonelik işlemleri için şahıslara ve firmalara farklı şekilde istenmektedir. Eğer bu kişi ya da kurumlar aboneliklerini taşıyacaklar ise;

Kişiler için:

  • Önceki tesisat numarası
  • Arkalı ve önlü kimlik fotokopisi
  • İkametgah
  • Aslı ile beraber vergi kimlik numara fotokopisi
  • T.C kimlik numarası
  • Ev sahiplerine özel olarak Tapu ve deprem sigortası
  • Kiracılar için kira kontratı belgeleri gerekmektedir.

Firmalar için:

  • Kira ya da tapu kontratları
  • Vergi levhası
  • Arkalı ve önlü bir şekilde kimlik fotokopisi
  • Önceki tesisat numarası
  • İkametgah
  • Firmalara özel olan imza bildirisi
  • Kaşe
  • Ticaret odası çalışma belgesi, gerekli belgeler içerisinde yer almaktadır.

Yeni olan binalara elektrik bağlama için:

  • Tasdikli elektrik planı ya da örnek plan numarası
  • Habitat raporu, yani inşaat mülkiyet lisansı
  • Bina belgesi, yani tapu, ikametgah, kira kontratı gibi belgeler
  • T.C kimlik ruhsatı, ehliyet ya da nüfus cüzdanı olabilir.

Yeni olan binalarda Kiracılara özel:

  • Bina kime ait ise onun adı, soyadı ve T.C. kimlik numarası
  • Bina sahibi eğer şahıs yerine bir şirket ise Vergi No, adı ve unvan bilgileri talep edilir
  •  Ayrıca zorunlu DASK yani deprem sigorta poliçesi de talep edilmektedir.

Özellikle yeni gelen kural ile beraber tüm ev sahipleri zorunlu deprem sigortası yaptırmak zorundadırlar. Elektrik aboneliği ilk defa alacağınız zaman eğer kiracı iseniz mutlaka ev sahibinin deprem sigortası yaptırdığına emin olunuz. Sizden her hangi bir şekilde ücret talep ederse vermeyiniz. Çünkü zorunlu deprem sigortası yaptırmak sadece ev sahiplerini ilgilendirir. Kiracılar bu ödemeyi yapmamalıdır. Elektrik aboneliğine gittiğiniz zaman alacağınız deprem sigorta poliçesini abonelik alacağınız yere vermeniz gerekiyor.

Gerekli fotokopiyi aldıktan sonra orijinali size geri iade edeceklerdir. Kimlik fotokopisi ve kira kontrat fotokopisini de aldıktan sonra size abonelik için form doldurtacaklar. Adres bilgilerini doldurduktan sonra abonelik ücretini vezneye ödemeniz gerekmektedir. Daha sonra tekrar işlem yaptığınız yere gelerek son imzalarınızı attıktan sonra elektrik aboneliğini açmış olacaksınız. Gün içerisinde elektrik şirketi sayacı kontrol ederek elektriğinizi açacaktır. Açmaz ise tekrar aynı yere bildirmeniz yetecektir. Ayrıca diğer sayfamızdan ev sahibi kirayı en fazla ne kadar arttırabilir öğrenebilirsiniz.


DİĞER ELEKTRİK ABONELİĞİ HABERLERİNİ ÖNCE SİZE GÖNDERELİM!

İskur.web.tr, elektrik aboneliği konusunda tüm yeni haberleri ve duyuruları çok yakından anlık olarak takip etmektedir ve bu bildiriler ilk olarak bu sitede yayınlanmaktadır. Bu nedenle iskur.web.tr’un yayınladığı haberleri takip etmeniz ve hızlı adım atmanız yararınıza olacaktır. İskur.web.tr’dan yapılan elektrik aboneliği duyurularını ve haberlerini en önce siz almak istiyorsanız aşağıdaki kanallardan bize abone olabilirsiniz.

FACEBOOK SAYFAMIZI BEĞEN TWITTER SAYFAMIZI BEĞEN E-BÜLTENE ABONE OL
Duyuru: Kamu ve Özel Sektör İş İlanlarını Sosyal Medyadan Takip Etmek İçin Tıklayınız.

Yorum ekle